Tisztelt Vásárlónk!
Kérjük, mielőtt megrendelését elküldené szíveskedjék elolvasni a szerződési feltételeinket.
Ön a hemplux.hu weboldalon és a hempluxlevels.hu weboldalon található termékekre vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön mint vevő és a Hemplux Hungary Kft., mint eladó, mint a weboldal üzemeltetője között az Ön ajánlattételének elfogadásával szerződés jön létre, és Ön tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, magyar nyelven íródnak és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexre nem utal.
Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon: https://hemplux.hu/aszf
Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és webáruházunkat megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
A webáruházunk nem köt szerződést kiskorúakkal. Ön, Vevőként az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!
Weboldal üzemeltetője:
Hemplux Hungary Kft.
Nyilvántartást vezető hatóság: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
Nyilvántartási szám: 15-09-087672
adószám: 28749464-2-15
székhely: 4343 Bátorliget, Báthori utca 51.
telephely: 4300 Nyírbátor, Toldi Miklós utca 1.
email cím: info@hemplux.hu
Kapcsolattartó: Komaság János
ügyfélszolgálat: 06309751984
Tárhely szolgáltató:
Rackhost Zrt.
Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Postai cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
cégjegyzékszám: 06 10 000489
adószám: 25333572206
Telefon: +36 1 445 1200
email cím: info@rackhost.hu
Webáruház használata
A szerződés tárgyát a webáruházban található termékek képezik, melyeknek pontos leírása a termékoldalon található.
Árak
A termék mellett feltüntetésre kerülő árak egy darab termékre vonatkoznak, bruttó árak, forintban értendők és tartalmazzák a hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség összege a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF – Szállítási költségek között is megtalálható.
Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés estén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék/szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a megadott kép és a termék leírása között adatbeviteli hiba miatt eltérés mutatkozik, erre az esetre a hibás árra vonatkozó szabályok vonatkoznak, és a hibáról a hiba felismerését követően azonnal tájékoztatjuk.
Regisztráció
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció, lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a fizetéshez és szállításhoz szükséges adatokat a vásárlási folyamat végén kell megadni.
A hemplux.hu weboldalon a regisztráció ingyenes, a regisztráció során megadott adatai mentésre kerülnek, így vásárláskor nem kell azokat ismételten megadnia.
A hempluxlevels.hu weboldalon a regisztráció ingyenes, a regisztráció során megadott adatai mentésre kerülnek, így vásárláskor nem kell azokat ismételten megadnia és a regisztrációval azonnal vásárlási kedvezményre válik jogosulttá.
A vásárlást megelőzően a Vevő kijelenti, hogy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az abban foglaltakat magára kötelezőnek ismeri el és az adatkezelésekhez hozzájárul.
A Vevő a regisztráció vagy regisztráció nélküli vásárlás során köteles saját, valós adatait megadni. Amennyiben a Vevő valótlan, vagy valós, de más személyhez köthető adatokat ad meg, akkor az Eladó és Vevő között létrejövő szerződés semmis.
A valótlan, pontatlan vagy téves adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, kárért az Eladó felelősséget nem vállal.
A Vevő köteles a regisztráció során létrehozott fiókjába való belépéshez szükséges felhasználónevét és jelszavát gondosan kezelni. Eladót semmilyen felelősség nem terheli amennyiben a Vevő felhasználónevét és/vagy jelszavát elfelejti, elveszti, vagy ezek a Vevőnek felróható módon a felhasználói fiók használatára jogosulatlan harmadik személy birtokába kerülnek.
A felhasználói fiók belépési adatainak elfelejtése, elvesztése esetén a Vevő jogosult felhasználói fiókjához új felhasználónevet és/vagy jelszót igényelni a webáruház erre létrehozott felületén.
A vásárlás menete:
- A termék kiválasztása
Termékeinket a főoldalon található Termék menüpontban, azon belül az alkategóriákban találja meg. Az alkategória kiválasztása után közvetlenül a termékek, vagy további termékcsaládok jelennek meg, melyek a termékeket tartalmazzák.
A megvásárolni kívánt termék jellemzőit a Vevő az adott termék képe mellett elhelyezett leírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor az info@hemplux.hu e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.
Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a képernyő kereső mezőjébe, majd rá kell kattintani a Keresés feliratra
- A termék kosárba helyezése
A Vevő a kiválasztott terméke(ke)t a „Kosárba teszem” gombra kattintva gyűjtheti össze. A mennyiség megadására két lehetőség van: beírja a kívánt mennyiséget, vagy nyilakkal módosíthatja a mennyiséget. A Kosár tartalmának módosítása illetve törlése a rendelés leadása előtt lehetséges. A Kosár tartalmához a kiszállítás díja automatikusan hozzáadódik, amennyiben nem éri el a végösszeg a 15.000 Ft-os értékhatárt, ugyanis ezen összeg felett a kiszállítás ingyenes.
- A kosár tartalmának megtekintése – kupon felhasználása
A kosárba tett terméket, vagy termékeket a Kosár menüben tekintheti meg.
Ebben a menüben van lehetősége a KUPON beváltására. A kupon kódot a Kupon beváltása mellett található ablakba tudja beírni, ezt követően szalagüzenetben értesül arról, hogy a kupon kedvezményt igénybe vezeti – „kuponkód sikeresen alkalmazva” visszaigazolást kap.
Ezt követően a kosár tartalmának ellenértéke frissül, azaz módosul.
A hempluxlevels.hu oldalon történő regisztrációval azonnali és állandó kuponhoz jut, melyet minden egyes vásárlásánál felhasználhat.
A kosárnál lehetősége van a mennyiség javítására, vagy adott esetben a termék, vagy termékek kosárból történő törlésére. Továbbá lehetősége van a mennyiség változtatására is. Egy termék darabszámának megváltoztatásához kattintson a termék mennyiség ablakra, majd írja be az új mennyiséget, végül kattintson a pipa frissítés ikonra.
Amennyiben valamelyik terméket ki szeretné venni a kosárból, akkor kattintson az adott termék a mennyiségét jelölő ablak jobb oldalán lévő X törlő gombra.
Figyelem! A kosárba helyezett termék, vagy termékek, a rendelés véglegesítéséig ott maradnak!
- Adatok megadása
A megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia nevét, címét, számlázási nevét, címét, szállítási nevét, telefonszámát, email címét
Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, úgy a regisztráció során megadott adatai automatikusan megjelennek a megrendelés véglegesítése előtt.
- Szállítási és fizetési feltételek
A számlázási, és szállítási cím megadása után Önnek ki kell választania a szállítás módját, ami futárszolgálat (GLS) vagy foxpost lehet.
A fizetés módjánál ki kell választania, hogy bankkártyával vagy utánvéttel szeretne fizetni.
- A rendelés ellenőrzése
A rendelés elküldése előtt ellenőrizheti a kosár tartalmát, a kívánt szállítási módot, valamint a szállítási és számlázási adatokat is. Amennyiben hibát észlel, abban az esetben a szhükséges módosításokat végezze el! Az adatok megadása után nincs összesítő lap, a következő lépés már a végleges megrendelés.
- A rendelés véglegesítése
A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása után tudja.
Ezt követi a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása.
A webáruházunkban történő rendelése esetén Ön, mint Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja.
A webáruház által küldött visszaigazoló email az ajánlattétel elfogadásának minősül.
- Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a kék „Módosítás” felirat megnyomásával vissza ellenőrizni a lépéseket, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
Webáruházunk feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A webáruház semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti meghibásodásért, szoftver nem megfelelő működéséért, programhiba, technikai hiba következményeiért .
- Rendelés visszaigazolása
A megrendelés elfogadásáról a Vevő részére webáruházunk haladéktalanul visszaigazoló e-mailt küld. Ezen email tájékoztatja a Vevőt a rendelés beérkezéséről, valamint a rendelés elfogadásáról, melyben tájékoztatjuk a Vevőt a várható szállítási időpontról és a szállítás feltételeiről. Felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés a webáruházunk és Ön között ezen visszaigazolás alapján jön létre az ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint.
Webáruházunk fenntartja a jogot, hogy emailban történő egyeztetéssel pontosítsa a megrendelés tartalmát.
Amennyiben a visszaigazoló email nem kerül elküldésre, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelés és nem köteles a kiszállított árut átvenni.
- Fizetés
10.1. Utánvétes fizetés
Amennyiben a megrendelt termék értékét a termék átvételekor szeretné kifizetni, akkor válassza az Utánvétes fizetési módot.
Ekkor a csomag átvételekor a csomagot kiszállító társaság alkalmazottjánál tud fizetni.
A Vevő fizetési kötelezettségét készpénzben vagy bankkártyával teljesítheti.
10.2. Bankkártyás fizetés
A hemplux.hu részére a Barion biztosítja a kártya elfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártya elfogadó rendszere által.
Az internetes kártyaelfogadás feltételeit itt olvashatja:
https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Ön a kártya használatával tudomásul veszi, hogy a weboldalt üzemeltető Hemplux Hungary Kft. felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek a barion.com részére. A továbbított adatok köre: név, email cím, nyugta cím adatok.
Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a barion.com fizetőoldalára és a fizetés a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a hemplux.hu oldalán.
Társaságunk, weboldalunk az Ön kártya, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége, kérjük készítse elő kártyáját:
- Kártyaszám: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám
- Lejárati dátum: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő hh/éé formátumú szám
- Érvényesítési kód: a kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye (CVV2 vagy CVC2) Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legye szíves üresen hagyni.
Áruházunkban az alábbi kártya típusokkal fizethet. Dombornyomott és nem dombornyomott kártyák egyaránt elfogadottak:
- MasterCard
- Visa Classic
- America Express – kivéve az OTP Bank Nyrt által kibocsátott kártyák
- Visa Electron kibocsátótól függően – ezen kártyák esetében a kibocsátó határozza meg a kártya internetes használatát, amennyiben engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni
- Maestro – az OTP Bank által kibocsátott kártyák
- Maestro – más bank által kibocsátott kártyák. Az elfogadás feltétele, hogy a kártyabirtokos kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát.
- Szállítási díjak
Magyarországon belül házhozszállítással: 1.289,-Ft,
Foxpost csomag automatába szállítás esetén: 998,-Ft
Külföldre történő szállítás esetén minden esetben előzetesen szükséges egyeztetni a kiszállítási díjról.
- Kiszállítás, áruátvétel, fizetés
A rendelést követően a kiszállítás 1-3 munkanap a megrendelet árutól függően. Ha a rendelés hétvégén (szombat, vasárnap) érkezik be, vagy péntek délután, akkor ez hosszabbíthatja a folyamatot.(Plusz 1-2 munkanap is lehet) Az is késedelmet okozhat, ha a rendelés kapcsán további kommunikációra van szükség pl. hibás, hiányos adatok végett.
A megrendelés kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
Az ön által megrendelt csomagot a GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft. szállítja. Kérjük mindenképpen olyan szállítási címet adjon meg, ahol a megrendelt csomagot át tudja venni. Kérjük, a csomag átvételekor mindenképp ellenőrizze a csomag épségét és tartalmát. Ennek hiányában nem tudunk reklamálni a futárcégnél a szállítás közben felmerülő esetleges sérülések miatt!
Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesíti. A csomagban megtalálja a számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át és ne fizesse ki az ellenértéket!
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi
Postai cím: 2351 Alsónémedi
cégjegyzékszám: 13-09-111755
adószám: 12369410-2-44
Telefon (+36 29) 886 700
email cím: info@gls-hungary.com
- Termék ellenőrzése
Átvételkor Ön vevőként köteles az áru sértetlenségét ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.
- Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban:
info@hemplux.hu
+3630 975 1984
- Elállási jog:
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől és élni minden olyan joggal, mely Önt a törvény szerinti elállás esetén megilleti.
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton, illetve emailban, elektronikus úton az alábbi címre:
Hemplux Hungary Kft.
székhely: 4343 Bátorliget, Báthori utca 51.
email cím: info@hemplux.hu
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a következők szerint:
Elállási nyilatkozat minta:
Kérjük, hogy csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza
Címzett Hemplux Hungary Kft.
székhely: 4343 Bátorliget, Báthori utca 51.
email cím: info@hemplux.hu
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
Weboldalunkon közvetlenül is letöltheti PDF formátumban az elállási nyilatkozat-mintát.
Elállási tájékoztató
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.
Több áru szolgáltatásakor az elállás attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi.
Több tételből vagy darabból álló áru szolgáltatásakor az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Hemplux Hungary Kft.
székhely: 4343 Bátorliget, Báthori utca 51.
email cím: info@hemplux.hu
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.
Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Tájékoztatásul közöljük, hogy a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható:
- a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b)olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható;
- c)olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- d)romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
- e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
- g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
Fentieknek megfelelően felhívjuk szíves figyelmét, hogy termékeink megbontását követően elállásra nincs lehetőség, ugyanis termékeink olyan zárt csomagolású áruk, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetőek vissza;
- Tájékoztatás kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról.
Ön és vállalkozásunk közötti szerződés keretében eladott árura vonatkozóan Önt kellékszavatossági és termékszavatossági jot illeti meg, melyről a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján az alábbiak szerint adunk tájékoztatást:
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Hemplux Hungary Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, a Hemplux Hungary Kft.-től vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, igényét a forgalmazóval szemben érvényesítheti.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a forgalmazóval szemben érvényesítheti.
Vállalkozásunk a 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet 5. §.-ban foglalt kötelezettségünk szerint törekszünk arra, hogy a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezzük.
Jótállás körében nyilatkozunk, hogy társaságunk tartós fogyasztási cikket nem értékesít.
- Panaszkezelés
Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a webáruházunkkal kötött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen közölheti:
Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti.
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát
- a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadjuk Önnek,
- b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük Önnek.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát egyedi azonosítószámmal látjuk el.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét.
A jegyzőkönyven közöljük a panasszal kapcsolatos álláspontunkat, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges.
A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az Ön, mint fogyasztó aláírását, a jegyzőkönyv felvételének helyét és igejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
Az Ön írásbeli panaszát annak beérkezését követően harminc napon belül érdemben megvizsgáljuk, és írásban megválaszoljuk, és intézkedünk annak közlése iránt. A panaszt esetlegesen elutasító álláspontunkat minden esetben indokoljuk.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig őrizzük, az azt ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.
A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testületi eljárást.
- Békéltető Testület
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben általános fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormányhivatal jár el – http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület illetékes.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
- annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
- ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
- a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
- a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
- a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
- a fogyasztó aláírásának
- Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület | Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület |
Baranya Megyei Békéltető Testület Név: Dr. Bodnár József | Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület |
Békés Megyei Békéltető Testület | Nógrád Megyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület | Pest Megyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület | Somogy Megyei Békéltető Testület |
Csongrád Megyei Békéltető Testület | Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület |
Fejér Megyei Békéltető Testület | Tolna Megyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület | Vas Megyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület | Veszprém Megyei Békéltető Testület |
Heves Megyei Békéltető Testület | Zala Megyei Békéltető Testület |
- Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
- A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- Online vitarendezési platform
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
- és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:
- Felek: Eladó és Vevő együttesen
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
- Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
- Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
- Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
- Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
- Termék/áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
- Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
- Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
A Hemplux Hungary Kft. fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására azzal, hogy a módosítás abban a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.
kelt: Budapest, 2021. január 30. napján
Általános Szerződési Feltételek PDF
Bankkártyás fizetési feltételek